Ungdomsafdelingen

Ungdomsafdelingen har flere bådtyper til rådighed.

Vi har Optimistjoller til de mindste. Til de lidt ældre og erfarne har vi ZOOM 8 og en enkelt FEVA.

Er man til lidt mere fart, er det også muligt at prøve kræfter med Hobie Cat sammen med en erfaren sejler.

Om sommeren afholder ungdomsafdelingen træningsaften en gang om ugen - pt. mandag, som foregår umiddelbart ud for Jollehuset i udkanten af havnen over mod den Blå Planet. Instruktører følger træningen fra gummibåde.

Træningen afsluttes med varm mad i vores klubhus, som tilberedes af forældrene på tur.

I vinterhalvåret er det tanken, at træningen fortsætter på land med teori.

Sikkerhedsudstyret er blevet opgraderet i efteråret 2023, bl.a. med støtte fra Friluftsrådet, til indkøb af nye sommer og vintervåddragter, trapez bælter, Mast Float til Hobiecats og redningsveste samt ny styrekonsol til følgebåden.

Ungdomslederen